piątek, 9 stycznia 2015

Jak wygląda sytuacja finansowa giganta z Cupertino?

Jak już pisałem wcześniej mój iPhone uległ uszkodzeniu. Upadł na kafelki w kuchni, stłukł się ekran. Gdy tylko to się stało udałem się do mojego laptopa, aby wygooglować koszty naprawy. W pole wyszukiwarki wpisałem: iPhone 5 zbita szybka, i od tego wszystko się zaczęło. Pochłonęła mnie czeluść Internetu. Często to robi. Jestem programistą więc siedzenie przed monitorem komputera to dla mnie chleb powszedni. Gdy mnie coś pochłonie mogę zniknąć nawet na kilka dni. I tak surfowałem od artykułu do artykułu i czytałem różne ciekawostki i newsy na temat marki Apple. Tak właściwie bez większego celu - ile kosztuje wymiana szybki już wiedziałem. W ten sposób dowiedziałem się właśnie ile zarabia Apple. Szczerze przyznam, zawsze wiedziałem, że są to grube miliony, ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak grube. Przecież niedawno co słyszałem coś o bardzo ciężkiej sytuacji finansowej tej firmy… no może nie takie niedawno co - kilka lat temu, ale jednak. Mamy rok 2015 i dowiaduję się, że Apple zbliża się wielkimi krokami do przychodów w wysokości biliona dolarów - BILIONA! Jeśli do tego dojdzie będzie to pierwsza taka firma na świecie. Teraz już dokładnie nie pamiętam, ale autor prawił, że obecnie przychody Apple są na wysokości około 700 miliardów dolarów. Nieźle co? I jeśli wszystko będzie szło jak do teraz może już wkrótce Apple stanie na podium firm na całym świecie jako solidna jedynka. Szczerze przyznam, że właściwie mnie to cieszy. Tak jak pisałem wcześniej akceptuję tak wysokie ceny, gdyż wiem, że sprzęt Apple ma swoją jakość. Cenię ją sobie. I jeśli marka Apple ma zostać tak nagrodzona za swoją solidność - to jak najbardziej jestem za. Należy się im. Mam tylko nadzieję, że dbać będą nie tylko o dobre warunki pracy samych projektantów, ale i całego zespołu. Mówię to, gdyż ostatnio doszły do mnie dość niepokojące słuchy o liniach produkcyjnych Apple w Chinach. Liczę na to, że są nie prawdziwe, a jeśli tak nie jest - liczę na szybką zmianę tej sytuacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz