piątek, 9 stycznia 2015

Dobry design podstawą sukcesu!

Czasami się zastanawiam czemu ze wszystkich marek musiałem wybrać Apple. Przecież to drogie jest. Gdy chcę kupić coś nowego lub po prostu szukam zwykłej naprawy muszę płacić za to grube setki polskich złotych. Tyle kasy… na co mi to? Właśnie takie myśli towarzyszyły mi ostatnio w drodze do serwisu - gdy zniszczyłem swojego iPhone’a 5. Jednak muszę wam przyznać, że w chwili, gdy stanąłem pod szyldem: IPHONE NAPRAWA POZNAŃ - czy jakoś tak - i spojrzałem na produkty za szybą zrozumiałem, że robię to dla dobrego designu. Wiem, że programiści często posądzani są o brak gustu. Ale my także patrzymy na estetykę. I tu naprawdę Apple wygrywa. Poza tym dobry design to nie tylko estetyka. To także dbanie o właściwą funkcjonalność przedmiotu, jego użyteczność. Do tego urządzenie dobrze zaprojektowane nie powinno sprawiać użytkownikowi problemu. Korzystanie z niego powinno być intuicyjne, a nie sprawiać problemy. Taki jest właśnie Apple. Nie myślisz, po prostu robisz wszystko odruchowo. To mi się podoba. I wydaje mi się, że nie tylko mi. Z tego, co wiem już nie jedna marka odniosła sukces dzięki takiemu myśleniu. Dawno temu Braun odniósł niebywały sukces dzięki postaci Dietera Ramsa - niemieckiego designera. W trakcie projektowania trzymał się on twardo 10 zasad, które w pewnym momencie swojego życia spisał i puścił w świat. Rzekomo to właśnie z nich korzystał designer Apple, gdy tworzył urządzenia i ich wnętrze. Zresztą wystarczy się przyjrzeć odtwarzaczom muzyki czy kalkulatorom obu marek - obojętnie czy w postaci fizycznej czy w postaci aplikacji - są bardzo podobne. Wchodząc do serwisu wiedziałem już wszystko i byłem w stanie płacić. Wiem bowiem, że dobry design wymaga ciężkiej pracy całego zespołu specjalistów, a ta znów swoje kosztuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz